Floravontuur Promotie Zoetermeer

Citymarketing

Dat Zoetermeer een fijne stad is om te wonen en te werken weet de Zoetermeerder natuurlijk als geen ander. Met veel groen, goede winkelvoorzieningen, een breed sportief aanbod en een goed gevulde agenda met sociale activiteiten en evenementen is Zoetermeer met recht een 'bruisende' stad te noemen.

Floravontuur Promotie Zoetermeer heeft als doel om de aantrekkelijkheid van onze stad meer te belichten, zowel in de stad zelf als in de regio, en om bij te dragen aan de promotie van Zoetermeer als beste woon-, werk- en vrijetijdsstad in de regio. 

Wat is citymarketing?

Citymarketing wordt bondig omschreven als 'alle samenhangende activiteiten die worden uitgevoerd om specifieke doelgroepen aan te trekken of te behouden voor een bepaald gebied'. Ofwel, hoe profileren wij ons als stad Zoetermeer? Wat is onze identiteit en hoe positioneren we deze in de regio?  

Wat is de rol van Floravontuur Promotie Zoetermeer?

Momenteel werkt de gemeente Zoetermeer aan een nieuwe visie citymarketing, die is gebaseerd op de groene, levendige stad die Zoetermeer is. Het enorm grote en onderscheidende aanbod aan vrijetijdsmogelijkheden staat hierin centraal, maar ook het feit dat de stad zich ontwikkelt tot een goed bereikbare en goed uitgeruste vestigingsplaats voor bedrijven en start-ups, die actief zijn in de toegepaste innovatie. 

Floravontuur Promotie Zoetermeer denkt actief mee bij de totstandkoming van deze toekomstige citymarketingstrategie. Niet alleen organiseert Floravontuur de belangrijke, beeldbepalende evenementen in de stad  en ondersteunt zij organisatoren van evenementen die het bezoeken van onze stad de moeite waard maken, ook verzorgt Floravontuur de promotie van de evenementen die in de stad worden georganiseerd. De officiële website die hiervoor wordt gebruikt is www.zoetermeerbruist.nl.