Floravontuur Promotie Zoetermeer

Citymarketing

Dat Zoetermeer een fijne stad is om te wonen en te werken weet de Zoetermeerder natuurlijk als geen ander. Met veel groen, goede winkelvoorzieningen, een breed sportief aanbod en een goed gevulde agenda met sociale en culturele activiteiten en evenementen is Zoetermeer met recht een 'bruisende' stad te noemen.

Floravontuur Promotie Zoetermeer heeft als doel om de aantrekkelijkheid van onze stad meer te belichten, zowel in de stad zelf als in de regio, en om bij te dragen aan de promotie van Zoetermeer als beste woon-, werk- en vrijetijdsstad in de regio. 

Waarom citymarketing?

Het inzetten van citymarketing draagt bij aan het behouden en aantrekken van meer bewoners, bezoekers en/of bedrijven. Een goede positionering van de stad, passend bij de eigen identiteit, is hierbij van groot belang. Promotie Zoetermeer snapt hoe citymarketing werkt en realiseert inmiddels ruim 25 jaar succesvol haar marketingdoelstellingen, met tevreden bewoners én ondernemers tot gevolg, 

Wat is de rol van Floravontuur Promotie Zoetermeer?

Momenteel werkt de gemeente Zoetermeer aan een nieuwe visie citymarketing, die is gebaseerd op de groene, levendige stad die Zoetermeer is. Het enorm grote en onderscheidende aanbod aan vrijetijdsmogelijkheden staat hierin centraal, maar ook het feit dat de stad zich ontwikkelt tot een goed bereikbare en goed uitgeruste vestigingsplaats voor bedrijven en start-ups, die actief zijn in de toegepaste innovatie. 

Floravontuur Promotie Zoetermeer denkt actief mee bij de totstandkoming van deze toekomstige citymarketingstrategie. Daarnaast organiseert Floravontuur de belangrijke, beeldbepalende evenementen in de stad en ondersteunt zij organisatoren van evenementen die het bezoeken van onze stad de moeite waard maken. Ook verzorgt Floravontuur de promotie van de evenementen die in de stad worden georganiseerd. De officiële website die hiervoor wordt gebruikt is www.zoetermeerbruist.nl.